logo

Przedszkole nr 117 w Poznaniu

godlo

Język angielski

CEL
Zasadniczym  celem  Programu  jest  codzienne,  kontekstowe osłuchiwanie dzieci z językiem angielskim w okresie szczególnej wrażliwości językowej (0-6) tak,  żeby  angielski nigdy nie stał się dla nich językiem obcym. W ten sposób właśnie dziecko naturalnie - czyli na tych  samych zasadach jak pierwszy - nabywa drugi język. Dwujęzyczność  to cel,  który  rozumiemy  zarówno indywidualnie – jako inwestycję tu i teraz w  rozwój  każdego  dziecka,  jak i społecznie – jako  nowej  jakości  fundament  dla  polskiej  gospodarki, ekonomii i polityki społecznej.

KORZYŚCI
Prócz  samych  umiejętności  językowych  dwujęzyczność  wiąże  się  z  licznymi  korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia  dziecka.  Mózg  otrzymuje zdrową  dawkę  treningu, a przy tym wiedzę  i  umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.
Bilingwizm  m. in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne  dzieci,  a później  dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje  ich  wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze  zdrowie.  Warto  podkreślić,  iż  dwujęzyczność  opóźnia  o 5-6  lat  skutki  chorób  Alzheimera i Parkinsona.
Skip to content